Türkiyeden Üç Okul, Dünyanın En İyilerine Aday Oldu.

İngiltere merkezli T4 Education tarafından 2022’den bu yana her yıl düzenlenen ve eğitimde fark yaratan okulları ödüllendiren World’s Best School Prizes 2025’te Türkiye’den 3 okul ‘ilk 10 finalist’ arasında yer aldı.

İngiltere merkezli T4 Education tarafından 2022'den bu yana her yıl düzenlenen ve eğitimde fark yaratan okulları ödüllendiren World's Best School Prizes 2025'te Türkiye'den 3 okul ilk 10 finalist arasında yer alarak büyük bir başarıya imza attı. Diyarbakır Bilim ve Sanat Merkezi, 'Supporting Healthy Lives' (Sağlıklı Yaşamı Destekleme), Arkas Bilim ve Sanat Merkezi, 'Environmental Action'(Çevresel Etki), Koç Özel Okulu da yine 'Supporting Healthy Lives' (Sağlıklı Yaşamı Destekleme) kategorisinde ilk 10 finalist arasında yer alarak 'Olağanüstü Okul Kategorisi''ne girdi. T4 Education ve World's Best School Prizes Kurucusu Vikas Pota "İnsan odaklı iyi bir eğitim, hiç bu kadar hayati olmamıştı. Finale kalan Türk okullarında, bize daha iyi bir gelecek için umut veren yenilikler ve uzmanlıklar görüyoruz. Dünya çapındaki liderler ve okullar, bu ilham verici Türk kurumlarından çok şey öğrenebilir" dedi.

Yarışmada 5 kategoride ödül veriliyor. Yarışmada yalnızca akademik başarı değil, aynı zamanda okulun topluma sunduğu sosyal etkileri ve kapsayıcılığı da değerlendiriliyor. 2022'de T4 Education tarafından kurulan ve sınıflarda ve ötesinde hayatları dönüştüren en iyi okul uygulamalarını paylaşmayı amaçlayan ödüller dünyanın en prestijli eğitim ödülleri arasında yer alıyor.

AFET DESTEK OTOMATI'NA PATENT BAŞVURUSU

Diyarbakır Bilim ve Sanat Merkezi: Deprem sonrası eczane veya hastane erişiminin mümkün olmadığı durumlarda kritik ilaçların dağıtımı için "Afet Destek Otomatı" prototipi geliştirdi. Patent başvurusu yapılan bu otomat, devlet ve sağlık kurumlarına sunulacak.

Arkas Bilim ve Sanat Merkezi: İzmir Narlıdere'deki BİLSEM çevre bilinci, yenilenebilir enerji ve geri dönüşüm gibi alanlarda proje üretmesine imkân tanıyan esnek saatli, proje bazlı bir eğitim modeli sunuyor.

Koç Özel Okulu: Öğretmen dayanıklılığını artırmayı ve öğrenciler için daha olumlu bir öğrenme ortamı oluşturmayı amaçlayan "Öğretmenlerde İyi Oluşu Destekleme" projesini uyguluyor. Bu proje, özellikle ergenliğe geçiş dönemindeki öğrencilerin kaygı, davranışsal zorluklar ve uyum sorunları yaşadığı bir dönemde öğretmenlerin de kendi duygusal ve iletişim becerilerini geliştirmesine olanak tanıyor.

Kaynak: Sabah Gazetesi